Ιστότοπος εναλλακτικής ενημέρωσης, με σταχυολόγηση και παρουσίαση αξιοπρόσεκτων ειδήσεων και απόψεων.






AddThis

Bookmark and Share

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

ΦΕΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΠΑΓΩΤΑ - Οι εταιρίες ξεγελούν τους καταναλωτες


το είδαμε στο ιστολόγιο NEXTOK

Παγωμένο γλύκισμα βάφτισαν το παγωτό

 
Το σλόγκαν "Φέρτε πίσω τα παγωτά" κυριαρχεί τις τελευταίες ημέρες στο διαδύκτιο.


Σύμφωνα με όσα αναφέρονται, αυτό το καλοκαίρι, όλες σχεδόν οι εταιρείες παγωτών αποφάσισαν να "πιάσουν στον ύπνο" τους καταναλωτές.  Οι ανυποψίαστοι καταναλωτές λοιπόν (και φέτος) προτιμούν τα δροσιστικά παγωτά των διαφόρων εταιρειών, ως επιλογή για την αντιμετώπιση της ζέστης και την αναζήτηση δροσιάς. Η απάτη όμως κρύβεται καλά, έντεχνα και αποτελεσματικά! Αν κοιτάξουμε στη σύσταση (στο σημείο που αναφέρονται τα συστατικά) θα δούμε πως το παγωμένο προϊόν που κρατάμε στα χέρια μας τιτλοφορείται ως "παγωμένο γλύκισμα".


Οι καταναλωτές
δεν δίνουν προσοχή διότι πολύ απλά δεν ξέρουν τη διαφορά που αξίζει να τη δούμε αναλυτικότερα: ...»
 
 


Η διαφορά είναι τεράστια
! Το παγωτό υποχρεούται να παρασκευάζεται από γάλα φρέσκο ή σκόνη και όλα τα λιπαρά που εμπεριέχονται σε αυτό να προέρχονται από το γάλα. Απαγορεύεται λοιπόν από τον Κώδικα Τροφίμων και Ποτών η οποιαδήποτε προσθήκη λιπαρών που δεν έχουν σχέση με το γάλα. Δηλαδή με απλά λόγια επιτρέπονται ζωικά και όχι φυτικά λιπαρά!

Στα παγωμένα γλυκίσματα
τώρα, υπάρχει ελευθερία προσθήκης φυτικών λιπαρών όπως ηλιέλαιο, καρυδέλαιο, φοινικέλαιο, αραπέλαιο και όποια άλλη μαργαρίνη φαντάζεστε (και τους συμφέρει). Το ηλιέλαιο αποφεύγεται γιατί δημιουργεί πρόβλημα στην ομοιογένεια του τελικού προϊόντος, άρα μην ανησυχείτε για μολυσμένο με ορυκτέλαια ηλιέλαιο.

Ωστόσο, ως επί το πλείστον
χρησιμοποιείται το καρυδέλαιο το οποίο είναι έλαιο "παχύ" και ταιριάζει στην υφή του τελικού προϊόντος (παγωμένου γλυκίσματος για να μην ξεχνάμε γρήγορα). Το καρυδέλαιο, είναι γνωστό πολλά χρόνια από τα αντηλιακά. Έδινε το χρώμα, ως φυσική χρωστική, και την υφή σε όλα τα αντηλιακά τύπου Coppertone (ο τόνος του χαλκού). Πιστεύουμε να μη σας πειράζει αν ο εντερικός σας σωλήνας λαμβάνει το "επιθυμητό μαύρισμα" εσωτερικά χωρίς κόπο.

Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα είναι διπλό:


Αφενός παραπλανάται
ο καταναλωτής διότι οι εταιρείες που παράγουν παγωμένα γλυκίσματα, στις ιστοσελίδες τους τα αναφέρουν ως κατηγορία παγωτών για λόγους μάρκετινγκ, και όχι ως παγωμένα γλυκίσματα. Αφετέρου το παγωμένο γλύκισμα είναι ποιοτικά υποδεέστερο προϊόν κατά κοινή επιστημονική ομολογία σε σχέση με το παγωτό, λόγω της αφαίρεσης ζωικού λίπους (αποβουτυρωμένο γάλα σκόνη) και της προσθήκης φυτικών λιπαρών.

Λόγος για όλα τα παραπάνω; Σας λέει κάτι η λέξη κέρδος;


Αξίζει να σημειωθεί
ότι σε καμία διαφήμιση της τηλεόρασης δεν αναφέρεται προφορικά ή γραπτά η λέξη παγωτό. Έχει αντικατασταθεί με ατάκες "Απόλαυση", "Δροσιά", "Παγωμένη Δροσιά" και άλλα κωμικά. Ψάξτε στο παγωτό (που νομίσατε ότι πήρατε, καθώς μόνο ως παγωτό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί) τη σύσταση και θα διαπιστώσετε ότι δώσατε τα ωραία σας ευρώ για ένα "παγωμένο γλύκισμα".

ΠΡΟΣΟΧΗ!


Σε καμία περίπτωση
δεν μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι το παγωτό δεν είναι ένα προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας, αρκεί να παρασκευάζεται με τον σωστό τρόπο!

Στόχος της δημοσίευσης
αυτού του άρθρου από το Food-isimo είναι να ενημερώσει το καταναλωτικό κοινό για ότι συμβαίνει αυτή την στιγμή στην βιομηχανία του παγωτού και όχι να ενοχοποιήσει το ίδιο το παγωτό!

Οι υπεύθυνοι είναι
αυτοί που πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες των πράξεών τους, καθώς το καταναλωτικό κοινό δεν μπορεί και δεν πρέπει να πιάνεται συνέχεια “κορόιδο” από κάθε λογής επιτήδειους!

Κάποιοι κωδικοί
των εταιριών συνεχίζουν να γράφουν παγωτό, άρα συνεχίζουν να παρασκευάζονται από γάλα και ζωικά λιπαρά, όπως π.χ. τα Nirvana της πρώην ΔΕΛΤΑ και νυν Nestle. Επίσης παγωτά κι όχι παγωμένα γλυκίσματα πουλάνε και τα περισσότερα ζαχαροπλαστεία.

Τσεκάρετε τι αγοράζετε…

ΦΕΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΠΑΓΩΤΑ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου