Ιστότοπος εναλλακτικής ενημέρωσης, με σταχυολόγηση και παρουσίαση αξιοπρόσεκτων ειδήσεων και απόψεων.






AddThis

Bookmark and Share

Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

Τρώνε «φέσια», απαντούν με εξώδικα


Ολοένα περισσότεροι καταναλωτές αφήνουν απλήρωτους τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και του ΟΤΕ
απο ΤΟ ΒΗΜΑ  23/10/2010



Η κρίση χτύπησε για τα καλά την πόρτα των νοικοκυριών που καθυστερούν ακόμη και την πληρωμή των λογαριασμών της ΔΕΗ και του ΟΤΕ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από τις μεγάλες εταιρείες κοινής ωφελείας, το ποσοστό καθυστερήσεων στη ΔΕΗ έχει φθάσει στο 12%, ενώ στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών οι καθυστερήσεις μαζί με τις διακοπές συνδέσεων πλησιάζουν το 25%. 

Αυτό όμως που προκάλεσε αίσθηση είναι ότι η διοίκηση του ΟΤΕ, ακολουθώντας την τακτική των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, για πρώτη φορά στέλνει εξώδικα στους πελάτες για καθυστερούμενες οφειλές μόλις 73 ευρώ (!). 
Συνολικά στον χώρο των τηλεπικοινωνιών, οι άλλοτε πρωταθλητές στις συνδιαλέξεις μεταξύ όλων των ευρωπαϊκών χωρών έλληνες πολίτες έχουν μειώσει τους λογαριασμούς τους κατά μέσον όρο σε ποσοστό 20%. Από την άλλη πλευρά, αυξάνονται και οι πολίτες που καθυστερούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ή τους εξοφλούν με δόσεις και... ευκολίες πληρωμής. Σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών, στα συμβόλαια της σταθερής και της κινητής τηλεφωνίας το τελευταίο διάστημα ο αριθμός των απλήρωτων λογαριασμών έχει αυξηθεί τουλάχιστον κατά 20% σε σχέση με πέρυσι. 

Επίσης, παρατηρείται το φαινόμενο πολλά νοικοκυριά να καταργούν τελείως τη σταθερή σύνδεση και να κρατούν μόνο το κινητό τηλέφωνο για να εξοικονομήσουν χρήματα. 

Ακόμη, στην κινητή τηλεφωνία παρατηρείται το φαινόμενο της επιστροφής προς τις καρτοκινητές συνδέσεις οι οποίες δεν έχουν πάγιο, ενώ περιορίστηκε σημαντικά η συχνή αλλαγή συσκευών. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία του τελευταίου Ευρωβαρόμετρου, ήδη το 19% των ελληνικών νοικοκυριών έχει στραφεί αποκλειστικά στην κινητή τηλεφωνία εγκαταλείποντας τη σταθερή γραμμή. 

Τι λέει ο ΟΤΕ

Ο ΟΤΕ, στην περίπτωση ανεξόφλητων λογαριασμών, 15 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας πληρωμής προχωρεί σε προσωρινή διακοπή της εξερχόμενης επικοινωνίας, εκτός των αριθμών εκτάκτου ανάγκης. 

Οσοι έχουν ανεξόφλητο λογαριασμό άνω των επτά ημερών δέχονται και αυτόματο ηχογραφημένο μήνυμα που τους καλεί να επικοινωνήσουν ατελώς με το Κέντρο Τηλεφωνικής Ενημέρωσης Πελατών στο 1305. 

Αν ο συνδρομητής δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα όλες τις οφειλές, οι οποίες περιλαμβάνονται, μνημονεύονται ή συμβολίζονται στον λογαριασμό τηλεπικοινωνιακών τελών της σύνδεσης, ο ΟΤΕ έχει δικαίωμα: 

Να διακόψει, χωρίς προειδοποίηση, προσωρινά, την τηλεπικοινωνιακή σύνδεση. 

Να αναστείλει τη διακοπή της τηλεπικοινωνιακής σύνδεσης. 

Να καταγγείλει τη σύμβαση, ύστερα από έγγραφη ειδοποίηση του συνδρομητή, η οποία γίνεται τουλάχιστον 30 ημέρες πριν από την καταγγελία. 

Η σύνδεση διακόπτεται προσωρινά, όταν δεν εξοφληθεί εμπρόθεσμα ο τηλεπικοινωνιακός της λογαριασμός, εφόσον οι οφειλές ξεπερνούν τα 58,69 ευρώ. 

Αν ύστερα από αλλεπάλληλες υπενθυμίσεις η οφειλή παραμένει, περίπου τρεις μήνες μετά την πρώτη επικοινωνία με τον πελάτη, αποστέλλεται ενημερωτική επιστολή, ενώ έξι μήνες μετά την προσωρινή διακοπή ο οργανισμός μπορεί να προχωρήσει σε οριστική διακοπή της γραμμής και αποδέσμευση του αριθμού της σύνδεσης. 

Στην περίπτωση όμως όπου καταγγέλλεται η σύμβαση, προκύπτει ότι ο ΟΤΕ έχει αλλάξει... ήθη, και πλέον, μετά τις 30 ημέρες, στέλνει εξώδικες προειδοποιήσεις στους πελάτες του. 

Πληρωμή με δόσεις

Για να αντιμετωπιστεί η σοβαρή κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στα νοικοκυριά, ως τώρα ο οργανισμός παρείχε διευκολύνσεις στους πελάτες του για την πληρωμή των λογαριασμών σε έντοκες μηνιαίες δόσεις, παράταση προθεσμίας εξόφλησης κτλ.). 

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, αν δεν πληρωθεί ο λογαριασμός μετά την ημερομηνία εξόφλησης, έχουν το το δικαίωμα να επιβαρύνουν την οφειλή με τόκο υπερημερίας, να προβούν σε διακοπή των εξερχόμενων κλήσεων και να χρεώσουν το συνδρομητή με τυχόν έξοδα (λειτουργικά, δικαστικά κτλ.) στα οποία θα υποβληθεί λόγω καθυστέρησης της εξόφλησης
Πρόβλημα και στην αποπληρωμή λογαριασμών της ΔΕΗ

Ολο και περισσότεροι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος, που ανήκουν κυρίως σε αγροτικές κατοικίες αλλά και σε πολλά διαμερίσματα στις πόλεις, δεν εξοφλούνται ανά τη χώρα, κυρίως όμως στη Βόρεια Ελλάδα. Η διοίκηση της ΔΕΗ βρίσκεται μπροστά σε ένα πρόβλημα που αρχίζει αργά αλλά σταθερά να λαμβάνει αξιοσημείωτες διαστάσεις αλλά επίσης και ενώπιον ενός άλλου διλήμματος, αφού ως κρατική εταιρεία δυσκολεύεται να σταματήσει την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε ένα νοικοκυριό ακολουθώντας το παράδειγμα του ΟΤΕ. 

Η ΔΕΗ ακολουθεί διαφορετική πολιτική και αρχίζει τις οχλήσεις προς τους καταναλωτές που δεν πληρώνουν μετά τη λήξη του δεύτερου ή του τρίτου δίμηνου λογαριασμού, ενώ προχωρεί σε διακοπή παροχής περίπου έξι μήνες αφού ξεκινήσει να μην πληρώνει ο καταναλωτής. 

Συνολικά σε όλη τη χώρα, επί συνόλου 6,5 εκατομμυρίων λογαριασμών που εκδίδει η ΔΕΗ υπάρχει σταθερό ποσοστό, το οποίο προσεγγίζει το 12%, που εξοφλείται με καθυστέρηση ή δεν εξοφλείται καθόλου. 

Αρκετοί από αυτούς τους λογαριασμούς είναι ανενεργοί διότι αντιστοιχούν σε κενά διαμερίσματα ή καταστήματα, σε ξενοίκιαστα γραφεία, σε εξοχικά που δεν κατοικούνται για έξι-επτά μήνες τον χειμώνα ή σε εμπορικές και βιοτεχνικές μονάδες που δεν λειτουργούν. Αυτό το ποσοστό στη Μακεδονία είναι αρκετά αυξημένο τον τελευταίο χρόνο, φθάνοντας μέχρι και το 15%, ενώ στον Νομό Κιλκίς προσεγγίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, το 20%. Οι λόγοι για τους οποίους παραμένουν πολλοί λογαριασμοί απλήρωτοι είναι πολλές φορές ουσιαστικοί και έχουν να κάνουν με την ανέχεια πολλών νοικοκυριών λόγω κρίσης και ιδιαίτερα σε περιοχές με υψηλά ποσοστά ανεργίας, όπως η Βόρεια Ελλάδα. Σχετίζονται επίσης και με την απροθυμία πολλών να πληρώσουν, θεωρώντας ότι η ΔΕΗ δεν θα τους τιμωρήσει, αλλά και με το κλίμα της γενικότερης «ανταρσίας» που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία, αφού αντίστοιχο φαινόμενο παρατηρείται και στο θέμα των εισφορών Κοινωνικής Ασφάλισης, όπου εκατοντάδες εργοδότες χρησιμοποιούν το κονδύλι αυτό ως κεφάλαιο κίνησης και γι΄ αυτό δεν τις καταβάλλουν. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου