Ιστότοπος εναλλακτικής ενημέρωσης, με σταχυολόγηση και παρουσίαση αξιοπρόσεκτων ειδήσεων και απόψεων.






AddThis

Bookmark and Share

Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010

Το μυστικό του Ντα Βίντσι

 
από το news 247
 
 Αλλεπάλληλες αναλύσεις με ακτίνες Χ έδωσαν στους ειδικούς απαντήσεις για τον τρόπο που ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, κατάφερε να επιτύχει την ομιχλώδη μορφή στο χαμόγελο της Μόνα Λίζα
Artist Leonardo da Vinci
Year c. 1503–1506
Type Oil on poplar
Dimensions 77 cm × 53 cm (30 in × 21 in)
Location Musée du Louvre, Paris
 
Τη λύση του μυστήριου για το αινιγματικό χαμόγελο της Μόνα Λίζα, του διασημότερου έργου του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, υποστηρίζουν ότι βρήκαν οι επιστήμονες του Laboratoire du Centre de Recherche et de Restauration des Musees de France- Κέντρο Ερευνών και Συντήρησης των Μουσείων της Γαλλίας.


Η ομάδα του Φιλιπ Γόλτερ πιστεύει ότι έχει ανακαλύψει πώς κατάφερε ο Ντα Βίντσι να επιτύχει το διακριτικό (καπνιστό, ομιχλώδες)- fumare- εφέ στο έργο.

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν ακτίνες Χ για τη μελέτη του πίνακα και παρατήρησαν πώς τα στρώματα της μπογιάς είχαν δημιουργηθεί σε διαφορετικά επίπεδα και σε διαφορετικές περιοχές του προσώπου!

Οι εξετάσεις απέδειξαν πως ο Ντα Βίντσι περνούσε επάλληλες στρώσεις πάχους µόλις 0,001 έως 0,002 χιλιοστών από γυαλιστερό βερνίκι το οποίο προσέδιδε αυτή την αίσθηση θολώματος των περιγραµµάτων και των αντιθέσεων στις µορφές του.

Οι επιστήμονες επίσης υποπτεύονται ότι ο Ντα Βίντσι χρησιμοποίησε τα δάχτυλά του για να εφαρμόσει το βερνίκι στους πίνακές του. Όπως τόνισαν δεν υπάρχουν σημάδια βούρτσας ή κάποιο περιγράμματα ορατό στο έργο.

Ο Γόλτερ τόνισε "Η τελειότητα της τεχνικής στη ζωγραφική του Λεονάρντο Ντα Βίντσι ήταν πάντα συναρπαστική. Η διαβάθμιση των τόνων ή τα χρώματα από το φως στο σκοτάδι είναι σχεδόν ανεπαίσθητη. Η λεπτότητα στα στρώματα των χρωμάτων επιβεβαιώνει την επιδεξιότητα του ζωγράφου να εφαρμόσει τέτοιες λεπτές στρώσεις".

Οι επιστήμονες εξέτασαν άλλα έξι έργα του ζωγράφου. Τον "Ιωάννη Βαπτιστή", τον "Ευαγγελισµό", την "Παναγία των Βράχων", την "Αγία Αννα", την "Παρθένο µε Βρέφος" και το "Πορτρέτο γυναίκας".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου