Ιστότοπος εναλλακτικής ενημέρωσης, με σταχυολόγηση και παρουσίαση αξιοπρόσεκτων ειδήσεων και απόψεων.






AddThis

Bookmark and Share

Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Ακατάλληλα τα πλοία άνω των 1.800 τόνων για το Αιγαίο





Ο επίτιμος αρχηγός του Γενικού Επιτελείου του Ναυτικού, ναύαρχος Νικ. Παπάς, θεωρεί σε δημόσια επιστολή του, την απόκτηση των φρεγατών FREMΜ για το ΠΝ ως ένα λάθος. Κατά τον ίδιο μάλιστα, οτιδήποτε πλοίο άνω των 1.800 μετρικών τόνων εκτόπισμα, είναι ακατάλληλο για το Αιγαίο. 



Ο ίδιος θεωρεί πως το ΠΝ πρέπει να προσανατολιστεί στην απόκτηση πλοίων εκτοπίσματος περί τους 1.800 τόνους, τα οποία θα διαθέτουν πλήρη αντιεροπορική και αντιβληματική αυτοάμυνα, σύγχρονη μάλιστα.

Ο ίδιος δεν αναλύει περαιτέρω πως δύναται ένα εκτόπισμα 1.800 τόνων να φέρει πλήρη και σύγχρονη αντιεροπορική και αντιβληματική άμυνα. Κατά τον ίδιο, το κύριο αμυντικό θέατρο του ΠΝ είναι το Αιγαίο. Οποιαδήποτε αναφορά για την Κύπρο απουσιάζει.

Κατά τον ναύαρχο Νικόλαο Παπά, ενδεικτική είναι η μετά τον πόλεμο απόκτηση του Καταδρομικού «ΕΛΛΗ», 10.000 τόνων, το οποίο απόκτησε η Ελλάδα στο πλαίσιο των ιταλικών επανορθώσεων, το οποίο χρησιμοποιήθηκε μόνο για μεταφορές αρχηγών κρατών, που επικσκέπτοντο επίσημα την Ελλάδα. Απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά του Θωρηκτού «Αβέρωφ», επίσης 10.000 τόνων εκτοπίσματος, στα Στενά του Ελλησπόντου.

Ο λόγος που επικαλείται ο επίτιμος αρχηγός του ΠΝ τους 1.800 τόνους εκτόπισμα, είναι κυρίως οικονομικός και σχετίζεται με το υψηλό οικονομικό βάρος στη συντήρηση των πλοίων μεγαλύτερου εκτοπίσματος.

Σε μία μελέτη που διεξήγαγε το ΠΝ το 1983, συγκρίθηκαν η ολλανδικής προέλευσης Φρεγάτα «Λήμνος», 3.600 τόνων, με το Αντιτορπιλικό «Αετός», περίπου 1.800 τόνων και κατασκευής 1944. Το αποτέλεσμα της μελέτης ήταν πως η φρεγάτα «Λήμνος» ήταν 7,5% περισσότερο αξιοποιήσιμη από το «Αετός».


Φωτογραφία τίτλου: Tο Αντιτορπιλικό Βέλος

Στις 16 Ιουλίου 1959 παρελήφθη στο San Diego των Η.Π.Α. ως στρατιωτική βοήθεια και με πρώτο Κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Γ. ΜΟΡΑΛΗ κατέπλευσε στην Ελλάδα. Στις 25 Μαΐου του 1973, με Κυβερνήτη τον Νικόλαο Παπά, ενώ συμμετείχε σε άσκηση του NATO, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την στρατιωτική δικτατορία της Ελλάδας στασίασε και αγκυροβόλησε στο Φιουμιτσίνο της Ιταλίας, αρνούμενο να επιστρέψει στην Ελλάδα. Στις 26 Μαρτίου 1991 παροπλίσθηκε. Το 1994 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό το ανακήρυξε σε μουσείο για τον αγώνα ενάντια στην δικτατορία και το πλοίο αγκυροβόλησε στον Πόρο. Στις 14 Δεκεμβρίου 2000 μεταφέρθηκε στην Ναυτική βάση της Σαλαμίνας για επισκευή και ανάπλασή του σε επισκέψιμο ναυτικό μουσείο. Στις 26 Ιουνίου 2002 αγκυροβόλησε στο πάρκο ναυτικής παράδοσης στο Παλαιό Φάληρο ως επισκέψιμο μουσείο. (Photo)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου