Ιστότοπος εναλλακτικής ενημέρωσης, με σταχυολόγηση και παρουσίαση αξιοπρόσεκτων ειδήσεων και απόψεων.






AddThis

Bookmark and Share

Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

Κατασχετήριο στην Εγνατία Οδό!

από την εφημερίδα Ελευθερία
 
Καταγγελία της σύμβασης με την εταιρεία από τις τράπεζες
που απειλούν με κατασχέσεις
 
 
 Αναξιόπιστη στις σχέσεις της με τις τράπεζες εμφανίζεται η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», όπως προκύπτει από εξώδικο που απέστειλε η Εμπορική Τράπεζα προς τη διοίκηση της κρατικής εταιρείας. «Συστηματικά και κακόπιστα κωφεύετε», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έγγραφο, που αποκαλύπτει ότι την τελευταία διετία, προφανώς με την έγκριση της πολιτικής ηγεσίας του τότε υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, η Εγνατία έπαιζε με τις τράπεζες με συμπεριφορά που παραπέμπει σε χρεοκοπημένο ιδιώτη. 
 
 

Στο έγγραφο, που παρουσιάζει η «Κ.Ε.», η τράπεζα θέτει προθεσμία δέκα ημερών για να καλυφθούν οι καθυστερούμενες δανειακές υποχρεώσεις και σημειώνει χαρακτηριστικά: «Μετά το πέρας απράκτου της προθεσμίας, προτιθέμεθα να ασκήσουμε κάθε νόμιμο δικαίωμά μας για τη νομότυπη καταγγελία της συμβάσεως και για την, διά αναγκαστικής εκτέλεσης, είσπραξης της οφειλής μας». Μια απειλή που, σύμφωνα με αρμόδια πηγή του υπουργείου Υποδομών, φθάνει έως την κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων της Εγνατίας, ακόμη και τμημάτων του αυτοκινητόδρομου!
Αποκαλύπτεται όμως, ότι η κρατική εταιρεία ακολουθούσε παρόμοια τακτική και προς άλλες δύο τράπεζες, την Πειραιώς και την Αγροτική, καθώς και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Τα δάνεια, που είχαν συναφθεί με τα τρία πιστωτικά ιδρύματα κατά την περίοδο 2007-8 για τη χρηματοδότηση των έργων, είχαν ως ενέχυρο μελλοντικά έσοδα από διόδια (Πειραιώς και Αγροτική) και αναμενόμενες εισπράξεις από ΦΠΑ (Ταμιευτήριο). Η Εγνατία δεν ήταν συνεπής ούτε σε αυτές τις υποχρεώσεις της και γι' αυτό έχει δεχθεί εξώδικα ή άλλες νομικές οχλήσεις από τους πιστωτικούς οργανισμούς.
Να σημειωθεί ότι οι συνολικές δανειακές υποχρεώσεις της Εγνατίας ανέρχονται σε 1,1 δισ. ευρώ. Πρόκειται για οφειλές που έως τώρα δεν εμφανίζονται στο δημόσιο έλλειμμα, αλλά θα αναγράφονται υποχρεωτικά από την 1/1/2011. Η Εγνατία, επιπλέον, πρόκειται να παραπεμφθεί από την Κομισιόν στο ευρωπαϊκό δικαστήριο γιατί καθυστέρησε, προφανώς λόγω πολιτικού κόστους, να εγκαταστήσει σύστημα διοδίων στην Εγνατία, με βάση το πρόγραμμα χρηματοδότησης από την Ε.Ε., που καλύπτει το 60% του κόστους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου