Ιστότοπος εναλλακτικής ενημέρωσης, με σταχυολόγηση και παρουσίαση αξιοπρόσεκτων ειδήσεων και απόψεων.






AddThis

Bookmark and Share

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Η τρόικα ζητά απολύσεις και μείωση αποδοχών στις ΔΕΚΟ


απο την Ημερησία



Οι εκπρόσωποι των δανειστών μας απαιτούν απολύσεις προσωπικού, δραστικές περικοπές στις αμοιβές, κατάργηση των κανονισμών εργασίας και της μονιμότητας, άμεσο κλείσιμο ζημιογόνων επιχειρήσεων και μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια.

Η τρόικα σκληραίνει τη στάση της λόγω των αποκλίσεων που καταγράφονται στους δημοσιονομικούς στόχους, θεωρώντας ότι με βάση τα νέα δεδομένα θα πρέπει να μπει βαθύτερα το μαχαίρι στις δαπάνες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Στο μάτι του κυκλώνα τίθενται οι ζημιογόνες ΔΕΚΟ και κυρίως οι μεταφορές. Ο στόχος είναι να μειωθούν δραστικά η κρατική χρηματοδότηση είτε αυτή αφορά επιχορηγήσεις για μισθοδοσία και κάλυψη λειτουργικών αναγκών είτε επιδοτήσεις τιμών.
Σε μια προσπάθεια να εξευμενίσει τις άγριες διαθέσεις της τρόικας, η κυβέρνηση προχωρά μεταξύ των άλλων σε κατάργηση των κανονισμών προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες κατά τα πρότυπα του ΟΣΕ, ανοίγοντας έτσι τις πόρτες για απολύσεις και μόνιμοι προσωπικού. Οι βασικοί, πάντως, άξονες του σχεδίου εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών που θα τεθούν αύριο στο μικροσκόπιο του κλιμακίου της τρόικας περιλαμβάνουν περικοπές στις δευτερεύουσες απολαβές των εργαζομένων, έτσι ώστε να μην υπερβαίνουν το 8-10% των βασικών τους αποδοχών, μείωση των ζημιογόνων δρομολογίων και αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Επιδόματα
Το ψαλίδι σε υπερωρίες και επιδόματα εργαζομένων θα μειώσει τις μισθολογικές δαπάνες, ωστόσο το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει περαιτέρω μείωση λειτουργικού κόστους που θα επιχειρηθεί να επιτευχθεί με τη συγχώνευση των θυγατρικών του ΟΑΣΑ. Από πέντε εταιρείες που είναι σήμερα (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ) προβλέπεται η δημιουργία δύο εταιρικών πόλων.

Τα μέσα σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ) θα συγχωνευθούν σε μία εταιρεία και τα άλλα δύο μέσα (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ) θα αποτελέσουν τη δεύτερη εταιρεία.
Με αυτό τον τρόπο θα διευκολύνεται η μετακίνηση των εργαζομένων μεταξύ των εταιρειών ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύπτουν.
Λουκέτα σε ζημιογόνες
30%... ψαλίδι στις αποδοχές

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της τρόικας, το κυβερνητικό σχέδιο για την περιστολή των δαπανών στις αστικές συγκοινωνίες με μειώσεις στα επιδόματα και στις υπερωρίες, περιορισμό των ζημιογόνων δρομολογίων και αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων δεν επαρκεί για να εξαλείψει τις πηγές των ελλειμμάτων και των συσσωρευμένων χρεών που στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ. Κατά την άποψή τους, για να είναι αποτελεσματικό το σχέδιο εξυγίανσης των ζημιογόνων ΔΕΚΟ πρέπει να περιλαμβάνει, πέραν των μετατάξεων, απολύσεις προσωπικού, κατάργηση του ισχύοντος μισθολογικού και εργασιακού καθεστώτος με άρση της μονιμότητας και μειώσεις πάνω από 30% στις αποδοχές, καθώς και καθιέρωση ευέλικτων μορφών απασχόλησης. Επίσης η τρόικα θεωρεί ότι είναι αναγκαίο εδώ και τώρα να μπει λουκέτο σε δεκάδες ζημιογόνες δραστηριότητες. ανεξάρτητα από το κοινωνικό τους αντίκρισμα και να αναθεωρηθεί η τιμολογιακή πολιτική με αυξήσεις στις τιμές που θα καλύπτουν το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου