Ιστότοπος εναλλακτικής ενημέρωσης, με σταχυολόγηση και παρουσίαση αξιοπρόσεκτων ειδήσεων και απόψεων.



AddThis

Bookmark and Share

Τρίτη, 24 Μαΐου 2011

Τα Greeks Statistics ζουν και βασιλεύουν;;;


από το ιστολόγιο Market-talk.net του Γιώργου Καισάριου



Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η πολιτική ηγεσία θα θελήσει να σκαρώσει το οτιδήποτε προκειμένου να διοχετεύσει προς τα έξω μια διαφορετική εικόνα από την πραγματικότητα.
Αυτό όμως που δεν ξέρω είναι ποιος είναι ο κανόνας ως προς την λογιστική απεικόνιση σε αυτή την περίπτωση. Αν δηλαδή το ακολούθου και άλλες χώρες, τότε έχει καλώς. Αν όχι, έχουμε déjà vu όσο αναφορά τα Greek Statistics.
http://www.newscode.gr/oikonomia/story/28784/apokalypsh-to-trik-to-ypoyrgeioy-oikonomikwn-gia-thn-ypermetrh-ayxhsh-twn-e
(*http://www.newscode.gr)
Το newscode αποκαλύπτει σήμερα διαταγή του υπουργείου Οικονομικών, η οποία συνέβαλε σημαντικά στην πλασματική όπως αποδεικνύεται υπέρμετρη αύξηση των ελληνικών εξαγωγών κατά τους πρώτους μήνες του 2011 και συγκεκριμένα κατά 38,9% τον Ιανουάριο και κατά 35,2% τον Φεβρουάριο.
Η απόφαση αυτή αφορά τους εφοδιασμούς πλοίων και αεροσκαφών που πλέον από την 1η Ιανουαρίου του 2011 θεωρούνται κανονικά ως εξαγωγές και όχι ως πράξεις εφοδιασμού που είναι στην πραγματικότητα.
Η πρώτη απόφαση Δ. 19Γ5054923/29.12.2010 Ε.Δ.Υ.Ο. , την οποία υπογράφει ο υφυπουργός Οικονομικών Δ. Κουσελάς , καθορίζει ότι από την 1-1-2011 λογίζονται ως εξαγωγές και οι εφοδιασμοί πλοίων και αεροσκαφών ανεξάρτητα από τον προορισμό του αεροσκάφους ή του πλοίου , δηλαδή και εντός και εκτός κοινοτικού εδάφους.
Τα εφόδια των πλοίων και των αεροσκαφών δηλαδή θεωρείται ότι έχουν εγκαταλείψει το τελωνειακό έδαφος της κοινότητας, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα η αξία των εφοδίων των πλοίων και των αεροσκαφών να προσμετράτε στην αξία των άλλων εξαγόμενων προϊόντων από το 2011 και να συγκρίνεται με τους αντίστοιχους μήνες του 2010 όπου δεν προστίθεται η αξία των εφοδίων πλοίων και αεροσκαφών , με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους τεράστια αύξηση των εξαγωγών.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών «Εφόδια» θεωρούνται τα αγαθά τα οποία θα χρησιμοποιηθούν σε πλοίο ή αεροσκάφος και περιλαμβάνουν:
• καύσιμα,
• αγαθά για σκοπούς συντήρησης ή επιδιόρθωσης π.χ. λάδια, ανταλλακτικά είδη,
• αγαθά που προορίζονται για γενική χρήση από το πλήρωμα του πλοίου ή του αεροσκάφους, και
• αγαθά που προορίζονται για λιανική πώληση σε πρόσωπα που ταξιδεύουν με το πλοίο ή το αεροσκάφος.
Όπως γίνεται αντιληπτό και μόνο η αξία των καυσίμων όλων των πλοίων και αεροσκαφών είναι πολύ μεγάλης αξίας, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν αποτελούν εξαγωγές.
Πάντως, με νεώτερη διαταγή (Δ. 19Γ5012181/17.03.2011) του υπουργείου Οικονομικών τον Μάρτιο , διευκρινίζεται ότι αποστολή εφοδίων σε πλοία και αεροσκάφη που σταθμεύουν σε λιμένες και αερολιμένες τρίτων χωρών αποτελεί κανονική εξαγωγή , ενώ με την πρώτη διαταγή θεωρούνταν ως εξαγωγές και οι εφοδιασμοί πλοίων και αερολιμένων σε άλλα κράτη μέλη.

Βέβαια αυτή η τελευταία απόφαση δεν έχει ακόμη αποτυπωθεί στα επίσημα στοιχεία καθώς κοινοποιήθηκε τον Μάρτιο. Ακόμη , όμως και όταν εφαρμοστεί θα υπάρχει στρέβλωση , καθώς ενώ διευκρινίζεται ότι τα εφόδια πλοίων και αεροσκαφών είναι πράξη εφοδιασμού για την παράδοση τους , εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι διατυπώσεις εξαγωγής και εμφανίζονται πιθανόν και οι εφοδιασμοί αυτοί βάσει των παραστατικών εγγράφων ως εξαγωγές .
Επίσης θεωρούνται εξαγωγές εμπορεύματα τρίτων χωρών που έχουν τεθεί σε ελεύθερη κυκλοφορία στα πλαίσια ειδικού προορισμού με σκοπό τον εφοδιασμό πλοίων και αεροσκαφών εντός του εδάφους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα τηρούνται οι διατυπώσεις εξαγωγής κατά την παράδοση των εφοδίων στα εφοδιαζόμενα πλοία ή αεροπλάνα ανεξάρτητα από τον προορισμό τους.
Τέλος, θα πρέπει να επισημανθεί ότι με τον νέο αυτό τρόπο αυξάνονται πλασματικά οι εξαγωγές, πράγμα όμως που δεν σημαίνει ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει αύξηση. Αύξηση εξαγωγών υφίσταται και σύμφωνα με τα στοιχεία των τελωνειακών αρχών κυμαίνεται στο 10%-12% , δηλαδή λίγο χαμηλότερα από τα στοιχεία που δίνει και η Στατιστική Υπηρεσία της τάξης περίπου του 15% για τις εξαγωγές μας χωρίς πετρελαιοειδή.
Σημειώνεται ότι η Στατιστική Υπηρεσία επεξεργάζεται τα στοιχεία που της δίδονται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών.
Καλή η ανάταση της ψυχολογίας, αλλά όχι όταν αυτή δημιουργείται με μεθόδους δημιουργικής λογιστής την οποία τόσο πολύ και ορθώς κατηγόρησε η σημερινή κυβέρνηση τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
Update
Διαβάζοντας όμως εδώ, βλέπουμε ότι πράγματι  άλλαξε ο τρόπος λογιστικής τακτοποίησης. Και όπως επισημάνει το ΕΛΣΤΑΤ, “με αποτέλεσμα τη μη συγκρισιμότητα των στοιχείων μεταξύ των μηνών Μαρτίου 2011 και Μαρτίου 2010.”.
http://www.sofokleousin.gr/archives/75031
Από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), προκύπτουν, ειδικότερα, τα εξής:
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών τον Μάρτιο 2011 ανήλθε στο ποσό των 1.756,3 εκατ. ευρώ έναντι 1.420,6 εκατ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του 2010.
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων τον Μάρτιο 2011 ανήλθε στο ποσό των 3.341,2 εκατ. ευρώ έναντι 5.354,4 εκατ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του 2010.
Όπως επισημαίνεται από την ΕΛΣΤΑΤ, τα στατιστικά στοιχεία των εισαγωγών των πετρελαιοειδών, υπολογίζονται σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία. Οι «ελλιπείς τελωνειακές διασαφήσεις», μετά από τον έλεγχό τους, για τον Μάρτιο 2010 που αφορούν στα πετρελαιοειδή έχουν ενσωματωθεί στην κατάρτιση των στατιστικών του εξωτερικού εμπορίου. Για αυτή την κατηγορία προϊόντων οι αντίστοιχες διασαφήσεις για το Μάρτιο 2011 δεν έχουν οριστικοποιηθεί και ενσωματωθεί στο σύνολο τους, με αποτέλεσμα τη μη συγκρισιμότητα των στοιχείων μεταξύ των μηνών Μαρτίου 2011 και
Με λίγα λόγια, ναι μεν έχουμε αύξηση των εξαγωγών, αλλά όχι λόγου αυξημένης παράγωγης, αλλά λόγου λογιστικής τακτοποίησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου